Hoe kom ik als muzikant in contact met film, serie en/of documentaire makers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Je kunt uitzoeken wie de makers van genoemde producties zijn en deze makers rechtstreeks benaderen.
Ik neem aan dat je contact zoekt om muziek bij die producties te leveren. Zonder je de moed te willen ontnemen, moet ik je toch wijzen op de concurrentie die er op dat gebied is. De meeste filmers hebben al vele contacten met componisten en zelfs langlopende contracten. Het zal je niet meevallen daar tussen te komen. Desondanks wens ik je veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dit is idd een lastige industrie om er tussen te komen.
ik weet niet of je op een conservatorium zit??? (dat helpt wel wat)

en je zou eigenlijk sowieso een myspace aan moeten maken, en daar je repertoire op zetten. daar maak je contacten.

je moet eerst klein beginnen, en zorgen dat je een goede naam maakt. daarna met veel geluk en ontzettend hard werken kom je bij de grotere producties.

maar, zoek idd de adressen van dit soort bureaus eens op, en stel je vraag in een mail. en stuur ook je myspace op. (zodat ze weten wat voor muziek je maakt)

veel succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Casting/modellen/artiestenbureau's bellen,mailen of schrijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeel hard werken, studeren en beter worden dan alle anderen, dan komen ze achter jou aan, veel optreden veel overal je snuit laten zien en op een positieve manier opvallen.